Bony King (solo) - CC Palace Deinze - 25/03/2017

Tom V    26 maart 2017

De organisatie van Miracle VZW probeert de Deinzenaren en omwonenden te motiveren buiten te komen om samen aan het langste eind te trekken en zo de iets intiemere sferen van de muzikale geneugten samen te mogen ontdekken. Uiteraard richt de organisatie zich ook naar mensen buiten de stad want zo mochten ze deze avond niet alleen West- en Oost-Vlamingen huisvesten maar ook enkele bezoekers uit Amsterdam betraden op deze vooravond het gezellige pand te Deinze, genaamd CC Palace.

Niemand minder dan Bony King (gekend onder The Bony King of Nowhere tot 2015) stond geprogrammeerd maar dan in zijn solo versie. De goeie man mocht naast dit concert ook aantreden op Pukkelpop (2015) en op Dranouter Festival. Recensenten waren er toen lovend over. Daarnaast schreef de artiest ook al de titeltrack voor 22 mei, een film van Koen Mortier en diverse andere films.

En dan was het zover … op het podium verscheen iets na 20u een schuchtere solo artiest die er meteen de maat in gooide. Met zowel rechts als links een gitaar leek alles vlotjes in gang te geraken. Steevast afwisselend tussen beide instrumenten liet hij ons nog verstaan heel tevreden te zijn met de opkomst van het publiek. Hoewel het geen full house was, werd er toch een zeer intieme sfeer gecreëerd tussen publiek en artiest. Als we daarnaast nog mochten aanhoren dat deze de man al enkele maanden in zijn caravan vertoefd waren we volledig verkocht aan de eenvoud van Bony King.

Doorheen de setlist bracht hij een combinatie van zijn bekendere en minder bekende songs opwerkend naar een climax. Een goed uur later kwam hij dan uiteindelijk toe aan de laatste track van zijn repertoire. Het was Bony echter niet gegund subtiel op de achtergrond te vergaan want het luide gejuich en gefluit van de aanwezigen zorgden ervoor dat er nog 2 prachtige bis nummers volgden. En hoewel de ‘King’ niet meer rookt keek hij er niet vies van weg mocht iemand hem naderhand een sigaret aanbieden om samen nog een gezellige babbel te maken.

Zo hoort een artiest te zijn. Een frivole nonchalante melancholische singersong writer die meer aandacht besteed aan zijn fans dan aan zichzelf.

Op de agenda van Miracle VZW staan voorlopig nog 2 concerten gepland maar de organisatie beloofde in de toekomst nog meer intieme concerten te organiseren. 1 concert werd specifiek gericht naar de kinderen toe en 1 concert voor de iets volwassenere versie van de kinderen, hiernavolgend opgenoemd:

The Scabs - Unplugged Power Off - Tour 2017

zaterdag 3 juni 2017

20:00