Première: Samson en Gert Kerstshow 2018

Tom V    24 december 2018

In première werd afgelopen weekend in De Panne de gloednieuwe Samson & Gert Kerstshow getoond aan het grote publiek. Voor de tweede keer op rij werd het script geschreven door de zoon van Gert Verhulst, namelijk Victor Verhulst en het was weer om van te smullen. We mochten ook kennismaken met een nieuw personage, namelijk Angela. Het nichtje van Albert(ooo). De kerstshow was wederom een vertoning waar jong en oud zich konden aan wagen. De aanwezigen werden getrakteerd op populaire nummers maar ook op de nieuwe kerststinge die eerder vorige week uitgebracht werd. Benieuwd naar Samson de Kersthond?

Doorheen de musical gaan de personages op zoek naar zichzelf en hervallen ze in hun oude rituelen. Van Leemhuyzen en Alberto die geen klusjes willen doen, Meneer de Burgemeester die liever speelt dan te werken en Samson en Gert die een kerstshow in elkaar moeten knutselen terwijl de wederhelften liever lui zijn. Gelukkig komt het nichtje van Alberto tijdig op het podium zodat ze een oogje in het zeil kon houden. Angela die trouwens ook hondenkapster speelt blijkt een zeer grote rol te spelen voor Samson maar als je wilt weten wat, dan moeten we je toch aanmanen de musical te gaan bekijken.

De kerstshow trekt naar goede gewoonte heel wat volk met zich mee en dat was dit jaar niet anders. Een volle zaal met de première en een aantal uitverkochte shows tonen het succes van deze klassieker. Ook deze viriele dertiger genoot zienderogen van de jeugdidolen die hem groot gebracht hebben.

Wie tijdens de kerstvakantie de Samson & Gert Kerstshow niet wil missen, kan nog tot en met 30 december terecht in het Plopsa Theater in De Panne. op 5 en 6 januari zakt de show af naar de Ethias Theater in Hasselt. Tickets kosten tussen 35 en 43 euro, voor Plopsa-abonnees is er korting. Wie een ticket koopt mag ook genieten van het pretpark. Een win-win situatie dus voor de bezoeker.