Wolf Alice - Visions Of A Life

Sammy Van den Broeke    7 oktober 2017

Sinds 2015 draait het leven van de bandleden van Wolf Alice niet meer alleen rond hen werk maar werd hun hobby plots tussen de grote nieuwe beloften geplaatst. Dit mede dankzij de release van het debuutalbum “My Love Is Cool”. Ze werden daarna keer op keer genomineerd wat ondertussen geleid heeft naar het tweede album dat de titel Visions Of A Life draagt. Ze werkten hiervoor samen met producers Justin Meldal-Johnsen en Tom Elmhirst.

In een interview met één van de collega’s liet de band weten dat het album vooral draait over hoe de bandleden evolueerden sinds de doorbraak van de band. Ze proberen daarmee de alternatieve punkrock te koppelen aan een stevig rock repertoire. Door de combinatie hiervan durven wij ze echter te klasseren in de oude pop scène die net niet de mainstage van één van onze commerciële festivals zou kunnen bekoren.

Als we naar het album kijken dan worden ze ook ditmaal weer gesierd met de onvoorspelbaarheid waarmee geassocieerd worden. Waar Ellie Rowsel eerst alles onduidelijk door elkaar kleddert komt een paar minuten een zeer standvastige zangeres naar de voorgrond in het mooi omgedraaide nummer Yuk Foo. De band probeert verschillende concepten te verwerken doorheen de tracklist en liefhebbers van het heerlijke indie genre laten ze alvast niet op hun honger zitten.

We mogen dan ook concluderen dat de band verder timmert aan het elan waar ze al zaten en steeds hogere horizonten proberen te bereiken. De band laat een stevige indruk na met dit album en zorgt ervoor dat we hunkeren naar meer. Een replay zullen we niet ‘stande pede’ doen maar het album in onze rugzak droppen en eens onverwachts opleggen om te relaxen zit er uiteraard wel in.

01 Heavenward
02 Yuk Foo
03 Beautifully Unconventional