Jamie Lidell - The Flame, De Warmste Week Studio Brussel - 18/12/2016

Tom V    19 december 2016

We schrijven zondag 18 december 2016 maar in The Flame wanen we ons even in een warm paradijs. Tijdens de Warmste Week van Studio Brussel 2016 wordt het domein De Schorre, Boom heel even omgedoopt naar een historische warmtebron veroorzaakt door de harten van de mensen.

Jamie Lidell mocht de concertreeks in de tent aftrappen en dat doet hij door iedereen verbluft te laten staan. De tijd was aangebroken om vanaf de eerste noot te genieten van de sixties. Het bijna volledig in hout gedecoreerde podium zorgde voor die extra sfeer dimensie. Jamie Lidell, wonende  te Nashville, keerde met alle geluk niet terug naar zijn elektronische roots vanavond maar bracht met zijn Afro-Amerikaanse begeleidingsband soulmuziek uit zijn puurste vorm.

Zouden we durven beweren dat de geboorte van zijn zoontje of de verhuis naar Nashville er wat mee te maken had? Wellicht wel maar we geven hem geen lik op stuk. De zaal ging letterlijk uit zijn dak. Vanaf de eerste noot bleek dat iedereen die een ticket kocht ook daadwerkelijk kwam om te genieten en niet om te zagen en te klagen over één of andere hoog gezang. Mister Lidell bracht de ene hit na de andere hit en combineerde deze met prachtige tussen liederen die iedereen kon bekoren.

Op deze manier toewerkend naar de finale waar hij zelf nog enkele bisnummers uit zijn fopspeen wist te toveren. In eerste instantie liet hij het publiek genieten van solo afkomstig van zijn begeleidingsband waarna de Mister himself verder ging met het publiek te entertainen. Het moet niet gezegd worden dat deze avond het podium van de band was en de boxen van de zanger. Een ultieme interactie met het publiek waaruit blijkt hoeveel liefde hij voor hen heeft.

Jamie Lidell is back in town en zweert trouw aan zijn vaste roots! Met het benefietconcert haalde hij maar liefst 15.000 euro op voor Make-A-Wish Belgium. Daarnaast willen we ook nog even benadrukken dat de Warmste Week niet enkel draait om de concerten in The Flame en op het podium naast de presentatoren maar dat de unieke locatie helemaal uitnodigt om samen met vrienden of vriendinnen te genieten van een goed glaasje met een lekker pakje friet, een heerlijke pizza of zo'n superlekkere wafel op een stokje. Genieten maar deze week!