Hedonist - The Collapse

Tom V    3 april 2016

Hedonist, stevige hardrock geboren in de grondvesten van Genk, Limburg. Gevormd in de zomer van 2010 wanneer een paar muzikanten na enkele jamsessies besloten hebben om eens goed samen te werken en deze spruit was geboren. Met riffs en stevige songs houden ze je aan hun strot gekluisterd terwijl ze stevig doordrammen naar zonnige oorden.

Tijd om dus ook op deze trein te springen en mee te dingen naar een plaats hogerop. Wij verwelkomen hen alvast op onze website en ontvangen ze met open armen. Openen doen ze alvast heel stevig met The Urge. Je wordt als het ware meegezogen in de wereld van de hardrock op een hoog  niveau. Geen tijd om stil te staan. Ook de tweede track dingt danig mee naar dat hoger niveau. Zonder rust momenten trekken ze ook ‘The Collapse’ alle registers open en heb je zin om je volumeknop vollen bak open te zetten. Ook het vocale onderdeel mag er best wezen, heerlijk clear en duidelijk verstaanbaar bangen we verder.

We scrollen even door naar “Knives & Lint”. Dit paradepaardje laat je even wegwanen in een legeroffensief tegen de slechten. Laten we marcheren en vooruit bunkeren met de wapens in eendracht. Heel lange intro’s zorgen ervoor dat de interesse gewekt wordt voor meer. Ook de tracks die daarop volgen spelen in op dat elan.

Conclusie: Hedonist heeft ons steevast weten te verassen met dit album. We wisten eerlijk gezegd niet waar we ons moesten aan verwachten en hebben heel bewust geen pre-research gedaan over dit album. Vernieuwing is innovatie en ze hebben ons 100% overtuigd. Laat je meeslepen en overtuigen in dit geweldige verhaal van Hedonist. De heiden zijn gezondigd!