Tom Poisson - Heureux comme les cerfs-volants

Tom V    22 maart 2016

Tom Poisson is nu al een goede tien jaar bezig met het maken van liederen. Zijn pad wordt door velen op de voet gevolgd en ook nu weer weet hij ons steevast te verrassen.  Deze Franse zanger bracht onlangs “Heureux comme les cerfs-volants“ uit en deed dit met veel trots afgaande op zijn albumhoes. Het album ziet eruit als een doodgewoon boek maar bij het openen ervan wordt de eenvoud ervan duidelijk gekaderd in een lyric omgeving. Prachtig om dit te mogen zien.

Tom Poisson brengt de alledaagse poezie in een muzikale context naar de voorgrond. Zijn woorden worden daarbij stevig ondersteund door prachtige melodiën en catchy riffs. Hoewel deze laatste soms ver te zoeken zitten ze er wel degelijk in. Daarbij kunnen zijn albums vaak aanzien worden voor het iets wat oudere publiek. Het blijven dan natuurlijk ook Franse chansons die de rust wensen te weerkaatsen. De zanger refereert daarbij in zijn songs ook steevast naar andere groothelden in de muziekindustrie zoals Jean-Claude en dergelijke. Je kan daarbij gemakkelijk de lyrics mee volgen in het meegeleverde albumboekje. Een aangenaam extra. Als we moeten kijken naar het geheel dan heeft de artiest met dit album een goede troef in handen. Muzikaal zit alles dik in orde. De zachte ondersteuning op het globale gebied van lyrics is dik in orde en hij weet mij als reviewer steevast elke track opnieuw te bekoren.

Hoewel ik geboren ben voor het rock genre wist ik ditmaal echt te kunnen genieten van al dit moois. Tijd dus om even tot rust te komen, herboren te worden en vervolgens mijn leven te hervatten met een nieuwe lei. Nu nog een frisse ricard erbij en ik mag me in het prachtige Frankrijk wanen. Alles achter mij laten, Merci beaucoup Tom Poisson!

Conclusie: Geniet van je amour, geniet van je leven, geniet van de muziek en geniet van al het moois. Dit album geeft het je allemaal op een gouden schaal. Zit achterover, relax en geniet.