Nele Needs A Holiday - De Zwerver Leffinge - 12/03/2016

Tom V    13 maart 2016

Nele Needs A Holiday’ was gisteren te gast te Leffinge. Deze aangename vrouwelijke verschijning die bijna de leeftijd van 31 zal bereiken wist het publiek een goed uur lang te plezieren met 99,99% herkenbare songteksten. Ze is Belgisch, 100% puur en leeft letterlijk en/of figuurlijk in London als we haar Facebook mogen geloven. Ze geraakt niet aan een lief en heeft al –tallen ex’en versleten doorheen haar levensperiode maar toch lijkt ze zich daar geen zeik van aan te trekken. Althans, dat is onze interpretatie van de voorbije avond.

Nele opent solo. Het voelt aan alsof ze de wereld even wil laten stil staan maar toch geeft haar glimlach ons een warm gevoel van binnen. Pas vanaf de tweede track roept ze haar 2 andere vrouwelijke bandleden erbij. De ene bedient de drum en de andere bedient de bas. Tevens dienen ze als background zangeres die het grotere geheel versterkt. Nele weet als een goede dirigent prachtig in te spelen op de combinatie tussen haar achtergrond zangeressen/artiesten en het publiek. Daarnaast ziet ze er niet vanaf om haar volledige levenslijn te grabbel te gooien aan een groep onbekende snullen die gapend staan te luisteren naar de meest herkenbare teksten over liefde en verdriet. Want wellicht zullen we net zoals haar eerst treuren en dan feesten na een goede relatiebreuk.

Nele Needs A Holiday lijkt weggeplukt te zijn uit een goede film waar komedie en drama elkaar ter nauwer hand weten te raken en op één of andere manier geeft het ons een goed gevoel van binnen om te weten dat we eigenlijk helemaal niet alleen zijn met dit probleem. Daarnaast zorgt ze ervoor dat de interactie met het publiek op een danig niveau kan blijven zodat het aangenaam blijft. Geen overbodige communicatie maar ‘straight to the point’ informatie.

Conclusie? Nele heeft werkelijk nood aan vakantie maar wellicht moet ze daar nog eventjes voor werken. Op sommige momenten zorgt een eentonigheid van alle tracks voor een slechte doorbraak terwijl op het andere moment onze knieën niet blijven stilstaan. Met andere woorden, combineer actief met passief en we zijn volledig overtuigd. Echter zijn we wel al overtuigd van haar kunnen in de muziekwereld. Een doorbraak moet er dan ook zeker inzitten!