De beleving van Main Square Festival 2014 met PartyPlug oordoppen

Jordy Sabels    10 juli 2014

Het is een probleem waar veel festivalgangers, incluis mezelf mee kampen: de muziek staat veel te luid en wanneer je recht voor het podium staat, lijkt het alsof je elk moment uit je vel kan springen door continue hartkloppingen die onverdraagzaam zijn. Zelfs met de oordoppen die uitgedeeld worden op de festivalweide zelf is het voor mij niet aangenaam om vlak voor het podium te vertoeven. Help!

PartyPlug oordoppen van Alpine Hearing Protection boden mij de perfecte oplossing. Het volledige optreden van Arsenal heb ik kunnen volgen vanop de eerste rij, voor de geluidsboxen en ik ben geen minuut op mijn ongemakken geweest. Super! Deze oordoppen brengen namelijk alles terug naar de kern van het ganse festivalgebeuren, namelijk de muziek zelf. De bassen zijn nog steeds aanwezig, maar verdwijnen immers sterk naar de achtergrond waardoor de muziek terug beleefd kan worden zonder irritante bassgeluiden of pijnlijke oren.

De oordoppen zijn daarnaast zeer gebruiksvriendelijk. Via één simpele beweging worden ze in je oren gestoken en ze moeten niet om de zoveel tijd terug goed gestoken worden. Ze blijven namelijk stevig zitten, heel erg praktisch wanneer je enthousiast wilt meedansen op de muziek van Stromae of David Guetta. Zeker bij dj-sets geven deze oordoppen je extra beschermingen tegen de oorverdovende beats. Het viel me echt op hoe ik meer kon genieten van luide dj's zoals Disclosure en bands met loeiharde gitaargeluiden zoals Foals en Iron Maiden met deze PartyPlug oordoppen in. Ze zijn ten slotte ook modieuzer dan die lelijke mousse plugs in tienduizend kleuren die op de festivalweide te verkrijgen zijn en na één optreden al dienen vervangen te worden.

Ik kan na Arras maar één ding besluiten. Geef mij maar de PartyPlug oordoppen: praktisch, onopvallend en ze bieden een veilige bescherming tegen de veel te luide muziek op festivals . En de belangrijkste reden: de muziek komt perfect tot zijn recht! Ik had de zwarte editie te mijner beschikking maar je kan ze ook in het wit of grijs verkrijgen.