Massive - Full Throttle

Tom V    9 juli 2014

Het gebeurt vaak dat je in een tijdschrift een gratis compilatie album terugvind waarop heel wat onbekende bands hun gading hebben gedaan. Het gebeurt echter zelden dat een muziekgroep hen volledig album gratis meegeeft aan de lezer. Massive was er daar één van en via Eararche records verkregen ook wij het album ter review.

Met een naam als Massive en een titel als Full Throttle hoort dit album dan ook gewoon waanzinnig goed te klinken. Deze Australische band, onder andere het land waar AC/DC en Airbourne opgegroeid zijn, brengt ons dan ook kick ass rock n’ roll tot het diepste van onze ziel. Hoewel ze afkomstig zijn van het land der groothelden hebben ze weinig invloeden gehaald uit die groepen. In tegendeel zelfs, met hen catchy gegeven lijken ze eerder af te zakken uit de ghetto van Amerika.

Hen muziek wort omgeven met een vleugje cynisme naar de buitenwereld toe en nemen je mee naar de donkerste straten van je stoutste dromen. Track 1 en 2 geven je een schop in je kloten waarvan je de komende 2 weken nog last zult van hebben. Maar, en er is altijd wel iets, daar blijft het ook bij. De rock ’n roll, de sweet sixteen en de hele habbekrats zitten erin verwerkt maar er is niets meer.

Wie wat zwaarder wil gaan kan overschakelen naar “One By One”. Een hevige opwaartse beweging wordt gemaakt in het genre en de catchy melody’s komen naar boven gedreven. En de trend wordt gezet voor meer. Big Trend Setter”,“Up All Night” en “Lacey” gaan hard mee in het genre dat het moeilijk wordt dit nog te overtreffen. Nog voor het schrijven van de laatste titel schreeuwt “Dancefloor” al door mijn boxen. Een metaltrack verwerkt in een discokleedje is like what the fuck? Als er ooit een nieuwe hit moet komen op de radio, dan dient het deze wel te worden.

Massive heeft een geweldig album opgenomen waarin alle elementen voor een goede plaat verwerkt werden. Hoewel de plaat zeer traag op gang kwam werd ik naarmate het einde naderde wel stevig overtuigd. Zo kwam Guns N Roses ooit groot, zo zal Massive ooit groot komen.