King Hiss - Snakeskin EP

Tom V    30 maart 2013

Op zaterdag 6 april 2013 zal King Hiss hen allereerste EP ‘Snakeskin’ releasen te Torhout (Club B). Tevens zullen we deze mannen op 29 juni terugvinden op Grensrock te Menen. King Hiss bestaat uit Jan Coudron, Jason Bernard, Visione en Josh Fury. Allemaal ex-bandleden van groepen als Fenndango, Gootch, Mans Ruin, Liar. Echter besloten ze om in het jaar 2011 nieuwe oorden op te zoeken en ons te voorzien van lekkere rock.

Het album opent zeer uitdagend. Een heerlijk gitaarsoundje verwelkomt ons en de rolling wordt ingezet. De drum vervoegt zich en na enige tijd komt het geweld eraan. King Hiss wil zich als Koning laten bekronen gedurende het volledige spektakel. Lekker opzwepende ritmes verstoren onze dagelijkse gang van doen. Het vocale wordt ingezet. Heerlijk hoe het catchy rock gegeven naar voren wordt gebracht. Tijdens het refrein schreeuwen ze luidkeels ‘NOT ANYMORE’ maar geef me verdomme meer! We zitten nog maar aan track 1 en ik wil meer, meer, meer! Snakeskin heeft letterlijk zijn huid afgegeven en weet je wat … het boeit mij wel!

Geweldig toch hoe 1 track iemand volledig kan meeslepen, benieuwd of ze mij het volledige album kunnen bekoren. Into The Mountains staat op de volgende plaats maar de muziek brengt mij wel niet echt naar de bergen. Eerder naar de apres-ski gedachten. Positief bedoeld natuurlijk. Het gaat rap. De heavy riffs, de zwepende drums en de vocale gebeurtenissen zorgen ervoor dat de minuten voorbijvliegen. Langzaam maar zeker zitten we al aan track 4, Endorphine. Het doet me denken aan één of andere medicatie met verkeerde letters in. Opnieuw nemen ze ons mee op een rollercoaster van hevig geweld. King Hiss weet zijn publiek wel te verwennen.

Genoeg over de nummers. Als ik het album globaal bekijk kan ik met zekerheid zeggen dat King Hiss zijn naam waarheid aan doet. Op muzikaal vlak weten ze ons heerlijk te verwennen met heavy riffs, catchy sounds, stevige drumpartijen en mooie muzikale combinaties. Op vocaal vlak zit het helemaal anders alstoch niet slechter hoor! De zanger heeft de ideale stem om te participeren op het geheel. Haal de zanger weg en het sfeertje van de groep is ook weg. Gewoon te gek! Te goed!

Conclusie: een aanrader! Meer moet er niet gezegd worden. Ga ze ontdekken op 6 april in Torhout of 29 juni in Menen.