Honky - 421

17 september 2012

Texas, de op een na grootste staat van de Verenigde Staten, oftewel The United States Of America! Damn wat een staat is me dat. Haal jezelf even enkele gedachten boven als je aan Texas denkt … juist ja olie, monstertrucks, Houston we have a problem, Dallas en Willie Nelson. Hoewel … ZZ Top hoort ook nog in het rijtje. Net nu ik jullie Honky wilde voorstellen. De net niet kleinere broer van voorgenoemde groep.

Honky werd opgericht in 1996 door Butthole surfer Bassist JD Pinkus, Bobby Ed Landgraf en Justin Ray Charles Collins. Voeg deze mannen samen en je krijgt je oldy doldy dirty rock van vroeger anno 2013. De elf nummers die deze mannen samen hebben gemaakt laten mij terugdenken aan de tijd in moeders buik toen vake nog zijn funky rock ’n roll muziek oplegde en zijn wilde haren heen en weer zwaaide op een openbare plaats waar muziek nu verboden wordt. Elk nummer heeft zo zijn eigen typisch ritme dat ervoor zorgt dat je steeds weer een nieuwe openbaring krijg.

De ene keer wat vuiler dan de andere keer en de andere keer begeef je jezelf net op een slow gebied met één van je rodeo girls! Tijd voor een strip act of … wachten we nog even? Juist ja we wachten nog even want wat zou zo’n old school rock zijn zonder de scratchende gitaar solo’s? Geen bal! Hoewel ze bij dit album eerder een subtiele rol bespelen.

Conclusie: Heavy rock zul je niet terugvinden op 421. De dancy funky rock daarentegen is in overvloed aanwezig. Zowel instrumentaal als vocaal een topper van een album. Het mag gewoon gezegd worden en daar draaien we geen windels om. Honky speelt op 7 oktober live in de VK te Brussel … een kleine hint!

Contact