Mr. Myst - We Will Rise (Sleaszy Rider)

Koen Asaert    2 september 2019

“We will Rise” is het eerste volwaardige Mr. Myst album en opvolger van de sterke succesrijke EP “Red Light District”. Deze band met leden die ook actief zijn bij Ostrogoth, Rock Circus, Psychogeneration, Lethal Injury en Albert’s Bastards, lijdt niet enkel onder een overdosis gezonde zeezucht maar ook aan een voorliefde voor 80ies hard- en sleazerock en hair metal, zoals LA. Guns, Motley Crue, Skid Row en Hanoi Rocks.

From The Ashes is een impressionante intro met piano, gitaar en zachte samenzang, die overgaat in het sterke Forever And A Day , een heavy rock ‘n’roll duet tussen Mr. JSD en Atticus Myst. Ook de rest van de band doet hier en daar vocaal een duit in het zakje. Titelsong We Will Rise blijkt stevige hardrock in jaren 80-stijl, met superieure zangkunsten, catchy gitaren en overdonderende drumpartijen. Met Set Me Free serveert de band een zeer herkenbare sleazy meezinger van formaat. Deze song zal het live wellicht zeer goed doen. Het zal dan ook geen toeval zijn dat de band voor Set Me Free een video heeft opgenomen.

The Look is een geslaagde gebalde cover van Roxette op zijn sleaziest. Nog sleazier gaat het er aan toe op het machtig klinkende Freak Like Me met zijn geniale intro, meeslepend refrein en meesterlijke productie. Op het aanstekelijke boze Backstab neemt Atticus Myst met verve de leadvocals voor zijn rekening. Mr. JSD spaarde kennelijk zijn stem om een heerlijke prestatie te leveren op 2FU4U (Too Fucked Up For You).

Mr. Myst geniet reeds een sterke live-reputatie, bracht een overtuigende EP uit in 2018 en brengt nu ook met “We will rise” een meesterlijk album uit, die hun ster zal doen rijzen. Hopelijk opent dit album deuren naar groeiende binnenlandse en buitenlandse bekendheid en optredens, want dat verdienen ze.

Website / Facebook