Kryptic Brains + Disposable - Muziekcafé Twilight, Oostende - 24/05/2019

Koen Asaert    26 mei 2019

Op een aangename vrijdagavond begeven we ons naar het immer gezellige Muziekcafé Twilight, waar 2 uitstekende, doch minder bekende bands op het programma staan, namelijk de jonge lokale helden Kryptic Brains en de Schotse thrashers van Disposable.

Kryptic Brains is een lokale metalband die een meer dan aangenaam geluid creëert, een geweldige zanger heeft en oneindig veel jeugdig enthousiasme uitstraalt. Hun sterke set bestaat uit uit ZombiePaperskin, Life Lost, Nemo, Children, Funerals , Lullaby en bis.

Facebook

Disposable een Schotse (thrash)metal band die met dit optreden in Oostende hun kleine Europese tour langs België,Duitsland, Zwitserland en Nederland aftrapten. Met deze kleine tour wil de band ook haar recente tweede album “Suffocator” voorstellen, een sterk thrash metal album met duidelijke invloeden van heavy metal, death metal, metalcore en hardcore.

Volgens hun Facebookpagina is de bands slogan “we thrash for peace and equality”, maar op de Schotse vlag die het podium siert, staat geschreven “Peace and Freedom for Scotland”. Alleszins hebben we hier te maken met trotse doch vredelievende Schotten.

Starter Swarm is lekkere crossover thrash. Introverted Cross vertelt op een ruige rockende manier over hoe moeilijk het is om introvert te zijn in de huidige samenleving. Arrive Alive, Leave Dead is een wildethrasher met zware hardcore invloeden. Graves serveert thrashy hardcore gekruid met black metal elementen. Sick To The Back Teeth is een rappe catchy thrasher die onmiddellijk met de deur in huis valt en je een uppercut verkoopt. Suffocator gaat meer de metalcore tour op met heel donkere lyrics. Het publiek kan het alleszins goed smaken. Afsluiten doet de band dolenthousiast met de thrashers Scar en Water.

FacebookBandcamp