Love? – Like Back in The 80’s EP (SPINNUP/UNIVERSAL)

Van Muylem    18 januari 2019

Wonderboy and Miss Violett slaan opnieuw toe en dat na hun bijzonder geslaagde CD Electronically Yours, deze keer met een EP. Deze drie nieuwe nummers zullen jaren 80’ en synthpop fans alvast doen smullen! Ze houden van wat ze doen en dat hoor je!

Voor wie het nog niet wist: deze formatie bestaat al sinds 1997 en werkte samen met oa Carlos Perón (ex-Yellow) en Olaf Wollschläger (And One & Mesh).

Beginnen doen ze met het catchy nummer: Like Back in The 80’s (People Theatre´s Candle Mix) of anders gezegd: bewerkt door Peter Rainman. Zie dit nummer als het nieuwe verzet tegen de algemene depressie die heerst, verzet tegen de grimmige sfeer die de Brexit met zich meebrengt, tegen de vele negatieve dingen in het leven. Laat je gewoon gaan en sla aan het dansen, waarbij je met je armen in de lucht gaat wapperen, terwijl je van het ene been op het andere staat te springen. Missie volbracht, want dit nummer zal je nog lang bijblijven, mede dankzij Thomas zijn coole vocals en de supergave synthpop tunes. Hierna mag Stephan Raabe uitpakken met zijn (happy) House Mix en doet dat wonderbaarlijk goed, waardoor het nummer nog beter gaat klinken en nog geschikter lijkt voor tijdens een leuk feestje. Hierna is het de beurt aan I Walk alone (People Theatre´s Solitude Mix), waarbij Peter Rainman opnieuw met zijn beats flink mag uitpakken. De toon ligt iets meer in de melancholie en het depressieve, hoewel de beats flink hun best doen om je juist aan het dansen te krijgen en de negatieve gevoelens van je af te dansen. De radio edit van Like Back in the 80’s klinkt iets trager dan de rest, maar blijft best catchy en zal zeker blijven hangen.

Af en toe is een retro tip de moeite waard en dit is nu zeker het geval! Nu maar hopen dat het ook effectief aanslaat!