Het rapport: Muzikale Dinsdagen in juli 2017

Tom V    26 juli 2017

Voor de organisatie van Muzikale Dinsdagen is de tweede dinsdag met glorie afgerond. Vorige week mochten ze The Covrettes en Slade ontvangen die beiden zorgden voor een goed gevuld plein. The Covrettes konden met hen ludieke muziek en retro pasjes het publiek overtuigen om langzaam binnen te druipen op het Sint-Maartenplein. Heel wat feestgedruis passeerde langs de bar om vervolgens met de nodige nonchalance mee te dansen.

Slade kon eveneens rekenen op een goed gevuld plein. We mogen gerust zeggen dat we tegen een ‘full house’ aanleunden vorige week. Klassiekers als “Everyday, Far Far Away, Mama Weer All Crazee Now en Cum On Feel the Noize” passeerden naadloos de revue en het publiek zong naadloos mee. Een goede opener van de eerste dinsdag dus!

Vermoedelijke setlist:

1. Gudbuy T'Jane
  2. Take Me Bak 'Ome
  3. Look Wot You Dun
  4. Everyday
  5. Coz I Luv You
  6. Run Runaway
  7. How Does It Feel?
  8. My Friend Stan
  9. Far Far Away
  10. Mama Weer All Crazee Now
  11. Get Down and Get With It
  12. (Bobby Marchan cover)

Encore:

1. My Oh My
  2. Cum On Feel the Noize

Gisteren was het dan weer de beurt aan Freaky Age en Puggy. Freaky Age werd opgericht in 2003 door Lenny Crabbe en Mathias Declercq. Beide heren waren toen amper 11 jaar oud. 3 jaar later geraakten ze bij het grote publiek bekend door hen deelname aan Humo’s Rock Rally. In 2007 ontdekte Sonic Wave Manegement (FR) de band waarmee de kogel ineens door de kerk was voor hen repertoire in Frankrijk.

De band speelde jaar na jaar on stage en trok zich op geregelde tijdstippen terug om aan hen albums te werken. Gisteren speelden ze een ongelofelijke energieke set tijdens de muzikale dinsdagen. Een terechte keuze van de organisatie om deze actieve band voor het rustigere Puggy te programmeren. De zanger wist eveneens op geregelde tijdstippen het publiek met zich mee te trekken en was er niet vies van om zichzelf als entertainman te zien. De onderlinge wisseling van bassist naar gitarist en omgekeerd was eveneens een fijn tussendoortje voor de aanwezigen. Een teken te meer dan de artiesten van alle markten thuis zijn.

Puggy mocht aantreden rond 22u15. Deze Belgische popgroep ontstond in de wateren van 2005. Ze bestaat uit een Engelse zanger, Franse bassist en Zweedse drummer. Wie nu nog zegt dat er geen diversiteit op een podium staat heeft zich niet goed geïnformeerd. Het heeft de organisatie maar liefst 5 jaar gekost om ze in Ieper geprogrammeerd te kunnen krijgen. De heren vonden het belangrijker om eerst actief te zijn op een bodem waar ze wel gekend waren dan onbekende fans te bekoren.

Desalniettemin is het vuur gaan liggen en besloot de band dus om te investeren in andere oorden. Welkom in Ieper Puggy! We hopen dat je ervan genoten hebt want het publiek deed dat alvast wel. Een Bazart ervaring werd het nog net niet maar ze leunden er wel dicht tegen aan. Het publiek stond er alvast wild van en dat is wat telt.

Wie de voorbije 2 edities heeft gemist kan alvast nog genieten van volgende bands: De Dolfijntjes XXL, Che Sudaka, The Lighthouse, DJ Bobby Ewing, Bob Marley Tribute die zullen aantreden op 8/8 of 15/8. Daarnaast zullen er een aantal underdogs hun gading ook doen net voor de Last-post op het podium van Muzikale Dinsdagen.

We hopen jullie alvast ginds te mogen ontmoeten.

Tip: http://www.ri4vos.be/ - wees erbij want het kan zo de laatste zijn ...