Julia Jacklin - Don’t Let The Kids Win’

Tom V    10 februari 2017

Julia wat? Julie hoe? Julia Jacklindoet me een beetje denken aan Nina Nesbitt haar aantreden op Pukkelpop 2013. Dat wonderlijke jaar dat ik tegen mijn kameraden zei van “hier zul je later nog veel van horen” en enkele maanden later sloot ze zichzelf aan bij Sony en draafde ze het ene festival af na het andere. Sloeg ze de ene hit na de andere en mocht ze deals sluiten met diverse modeketens. Enfin, we hopen dat Julia van hetzelfde bekoren zal zijn maar tot dan zal ze nog even moeten knokken.

De artieste bracht op 7/10/2016 een vrij emotionele debuut plaat uit genaamd ‘Don’t Let The Kids Win’. Met het album wil ze een deel zichzelf terug vinden maar eveneens haar meest secrete gedachten naar buiten brengen. Althans, dat wil ze ons toch doen geloven. Ze haalde haar inspiratie op bij Fiona Apple, Anna Calvi en Angel Olsen.

Openen van het album doet ze met Pool Party, dewelke meteen gelijkgesteld kan worden met haar eerste single die handelt over drugs bij zwembadfeestjes. Op vocaal en muzikaal vlak hebben we hier trouwens helemaal niets op aan te merken. Het voelt aan alsof ze al jaren in het vak zit en weet wat ze doet. Wellicht zullen de zanglessen hier een grote rol in gespeeld hebben en oefent ze stiekem terwijl ze aan de band staat in haar echte leven.

We zullen eveneens heel diep moeten graven willen we een mindere song tegen komen van haar op het album. De geperfectioneerde melodieuze tussenzangen en instrumentale begeleidingen doen ons soms zelf twijfelen aan de echtheid van het album. Maar we kunnen jullie gerust stellen, het volledige album is echt. Snorecht! Naast de zeemzoete songs heeft Julia ook ruimte gemaakt voor een potje stevige rock. De titeltrack en Coming Of Age zijn perfect gemaakt om af te spelen op een open air festival ergens tussen country en rock gepalaverde artiesten. Met andere woorden, voldoende afwisseling op dit album voor elke muziekliefhebber!

Conclusie: liefhebber van de pure, eerlijke songs die gaan over levensverhalen of waargebeurde verhalen? Liefhebber van softe rock gecomponeerd met stevige muzikale intermezzo’s? Zoek dan niet verder maar haal dit album in huis of zoek de artieste op Youtube. We garanderen u een klein uurtje rust en kalmte verweven in bonkende harten.