Go Go Kill - Go Go Kill EP

Erik Vandamme    23 mei 2015

Go Go Kill is een jonge band uit Utrecht. Een goed jaar geleden zagen ze het levenslicht. De band kreeg vorm op de Herman Brood Academie in Utrecht. Bij Go Go Kill is,  Zoe Bhikarie leadzangeres, Niels de Maa gitaar, Stefan van de Wouw drums en Mathijs de Soet op bas. Ze steken hun voorliefde voor bands als Queens of the Stone Age en Nine Inch Nails niet onder stoelen of banken. De energieke aanpak van die twee vinden we in elk geval terug op deze EP Go Go Kill. Wij gaven deze debuut EP enkele luisterbeurten.

Unforgivable toont inderdaad een energieke aanpak, en doet ons meteen het beste vermoeden. Een belangrijke factor trouwens hierin, naast de lekker loos gaande gitaar en drum, is de vocals binnen het geheel. Daardoor wordt het tempo nog meer opgedreven, zonder de geluidsmuur te veel af te breken. Bovendien klinkt dit nummer heel toegankelijk, meer nog het opent deuren en mogelijkheden naar een heel ruim publiek.

Een goede start is half gewonnen, zo zegt men toch. Op dit elan gaat Go Go Kill gewoon door. Unknow blijft de begane wegen verder bewandelen. Weer zijn er die opvallende vocals van Zoe . Ergens doet haar stem me zelfs wat denken aan Anouk. En dit laatste is een compliment, laat dat duidelijk zijn. Uiteraard blijven de meeslepende gitaar en drumpartijen, die lekker aanzwengelen, ons ook bekoren.

Memories kenden we al. Met dit visitekaartje onder de arm, hebben ze ook ons over de streep getrokken en kunnen overhalen om deze EP een kans te geven. Nu, dit nummer heeft ook hitpotentieel, en weer valt die krachtdadige aanpak op. Net als bij de andere nummers, gaan die gitaar en drumpartijen weer lekker los. Zo horen we het graag. Bovendien zit er in deze song heel veel variatie. Die we bij de voorgangers een beetje ontbeerden.

Future zet de stem van Zoe nog wat meer in de verf. meer nog, we menen naast voornoemde Anouk ook Bjork te herkennen binnen haar aandeel aan deze song. Het bewijst dat deze jongedame een begenadigde zangeres is die veel toonaarden aankan. Kortom, Go Go Kill laat vooral een frisse wind waaien door het muziekgebeuren, heeft bovendien veel hitpotentieel, en kan potten breken. Uiteraard zijn er binnen de sound die ze aanbieden nog groeimogelijkheden. Want, en dat is ons enig puntje van kritiek, vaak krijgen we het gevoel dat alles wat diezelfde lijn dreigt op te gaan. Als visitekaartje echter , naar een ruim publiek toe, heeft Go Go Kill met deze debuut EP aan de verwachtingen, die ze door de single Memories hadden geschapen, zeker en vast voldaan. Meer hadden we niet nodig om eventuele twijfels die we hadden de kop in te drukken.

Unforgivable

Unknow

Memories