Necrowretch - Putrid Death Sorcery

Erik Vandamme    20 april 2013

Necrowretch werd opgericht in 2008. Ze brengen death metal die terug grijpt naar de basis. Afkomstig uit Frankrijk, brachten ze enkele demo's uit en deden verschillende festival optredens. Necrowretch kwam in het oog van het label Century Media Records die hen contacteerde om een plaat op te nemen. Dit resulteert in dit debuut album Putrid Death Sorcery. De rode draad is, de verzengende gitaar riffs en de diepe vocale aankleding, typisch old school death metal dus.

Het goede nieuws is dat fans van dit genre wellicht zich volledig zullen kunnen laten gaan bij deze nieuwe plaat. Bijster origineel is het niet meer, maar net doordat ze terugkeren naar hoe het allemaal begon is het een frisse wind doorheen death metal landschap dat we ten zeerste kunnen waarderen. Ook eerder Black Metal invloeden zijn door die stem, heel donker en duister, aanwezig.

De krijsende zang gaat recht door merg en been, maar de muzikale omlijsting kan ons nog het meest bekoren. Snelle drums, en heel snedige gitaarpartijen, het is allemaal aanwezig.
De energie en uitstraling druipt er af, en toch vrezen we dat een groot 'metal publiek' hier niet direct voor te vinden zal zijn. Echter de fans van zowel Black metal als Death Metal zullen van deze Putrid Death Sorcery smullen. Het creëren van een donkere sfeer die je laat meedrijven naar de diepste kerkers in menig kastelen uit de middeleeuwen, om u maar een beeld te laten vormen, zorgen ervoor dat wij ten zeerste overtuigd zijn van de mogelijkheden die Necrowretch heeft in het opbouwen van hun carrière.

Conclusie : Voor een debuut klinkt deze plaat alvast heel veelbelovend naar de toekomst toe.

01. Ripping Souls Of Sinners
02. Purifying Torment