This Drama - The Wasted Youth

Erik Vandamme    23 februari 2013

This Drama brengt ons pure punk rock, maar met iets meer oog voor de instrumentale aanpak dan bij de globale bands uit het genre. De groep ontstond in 2005 en bracht al 3 albums uit. Rauw, wild om zich heen slaande punk-rock krijgen we ook voorgeschoteld op deze 4de schijf The Wasted Youth, uitgebracht op het label Deep Elm Records.

De Spaanse punkers grijpen je met deze plaat direct bij de keel, en hoewel de vocale inbreng gewoon scherp en snedig mag genoemd worden is de technische zijde van The Wasted Youth toch wel een belangrijke meerwaarde aan deze plaat.
De vier nummers ademen allen diezelfde sfeer uit, door merg en been gaande gitaar riffs komen op ons af maar het is vooral de percussie dat we mogen zien als een hoogtepunt. Als een sneltrein raast het plaatje over je heen, zonder opkijken. Het is echter voorbij voor je het weet en dat is wel wat jammer. Want het smaakt naar meer en vier nummers is net iets te weinig. We blijven een beetje op onze honger zitten, waardoor we genoodzaakt zijn het schijfje nog eens af te luisteren. Op zich is dit uiteraard geen probleem, want het gaat geen moment vervelen. Maar globaal bekeken hadden we toch liever een paar songs meer zien passeren. Dit kleine minpunt mag en kan de pret echter niet bederven.

Voor wie houdt van pure old school punk-rock , met een hoog technische instrumentale waarde is The Wasted Youth van This Drama een pareltje dat niet mag ontbreken in uw platenkast. We zien dan ook uit naar meer in de nabije toekomst en zijn er zeker van, als het volgende album in de lijn gaat liggen van wat we nu al hebben gekregen, het gegarandeerd een BOM zal worden.

Tracklist

01. Take It (Leave It)
02. Bleed Passion, Buy Fashion