The Black Knives - The Rise

17 september 2012

The Black Knives brachten onlangs hun nieuwste EP uit genaamd ‘The Rise’. Deze EP is afkomstig van een Franse metal/hardcoreband waarvan de groepsnaam eerder al vermeld werd. Met zijn vier tellend aantal tracks behoort hij daarom niet tot de minder kwalitatieve groepen van ons buurland. The Rise dient dan ook eerder als eerste ontmoeting dan als uitblinker voor deze mannen. Hun motto “We Love It Heavy, We Love It Load” laat mij dan ook in alle nieuwsgierigheid achter voor verder materiaal. Headbangend België weze gewaarschuwd.

De groep bestaat uit ex-members van 8control, Zubrowska en Alea Jacta Est of hoe we die laatste ooit correct zullen uitspreken. Ex-members beloven vaak niet veel goeds maar daar trek ik mij ditmaal niets van aan. De eerste track op het album laat mij al refereren naar Hatebreed & Terror. Cracks in hun vak.

Hoewel ze zichzelf meer richting de metalkant willen duwen blijft de hardcore nog steeds prominent aanwezig. Erg? Helemaal niet! Creatieve fucking harde metal/hardcore underground muziek zoals het hoort op een album, dat kun je hier in terugvinden. Het heeft geen zin elk nummer apart te bespreken want how the fuck should I do that? (om het in de woorden van de band te zeggen).

Conclusie: deze muziekgroep heeft de diverse genres van hun ex-bands bij elkaar gesmeten en verwerkt tot 1 geheel. Hevig gitaarwerk, keihard drumwerk en brullende zang. Een pareltje voor deze mannen. Een bruut en onbegonnen groepje artiesten waar ik hier mee te maken heb maar een knaller live! Op naar het full album.

Contact